Mastermind Tczew – rozpoczęto nowy cykl spotkań
20 lutego rozpoczęto nowy cykl spotkań „Mastermind”, podczas którego rozmawialiśmy o trudnym kliencie i o tym jak postępować, gdy napotkamy trudności podczas współpracy. Spotkanie poprowadziła Marzena Grochowska – trener, coach, brainolog z firmy Get Choice.
Kolejne spotkanie Mastermind zaplanowaliśmy na 26 marca 2020 r. na godz. 17:00 – szczegóły podamy już wkrótce na naszej stronie. Serdecznie zapraszamy!
Zapraszamy na nowy cykl spotkań w Domu Przedsiębiorcy!
Termin: 20 luty (czwartek) godz. 17:00
Miejsce: Dom Przedsiębiorcy – I piętro sala konferencyjna
Wstęp wolny – prosimy o potwierdzenie udziału na: https://evenea.pl/event/411724-44/
Mastermind to najczęściej grupa które łączy to, że każda z nich ma jakiś cel (nieważne jak mały lub wielki), który chciałaby zrealizować. Celem istnienia grupy jest wzajemne wspieranie się. Od innych możemy otrzymać zarówno konkretną wiedzę, kostruktywną krytyką, subiektywne opinie, jak i ciepłe wsparcie i zrozumienie, a najważniejsze: szczere zainteresowanie i zaangażowanie w nasze problemy. Jednym słowem: to czego akurat potrzebujemy.
Chcemy dzielić się wiedzą i dobrymi praktykami. Poznawać nowe firmy i tworzyć nowe relacje między podmiotami. W skrócie każde ze spotkań to wiedza, praktyka, biznes, networking, kontakty i relacje, które warto podtrzymać!
Pracując w bezpośrednim kontakcie z klientem, nie unikniesz obcowania z trudnymi osobowościami. Jak radzić sobie z klientami, którzy urodzili się tylko po to, aby narzekać? Jak nie dać się zarazić ich marudnym usposobieniem i nie dać się wciągnąć w zajadły spór? Damy Ci cenne wskazówki jak okiełznać trudnego klienta.
Najważniejsza zasada: zapomnij o określeniu „klient trudny”, lepiej dla Ciebie jak będziesz używał określeń „klient niezadowolony”, „klient zdenerwowany”, „klient małomówny”, „klient dociekliwy”, „klient urażony” – przełamiesz wtedy swoją wewnętrzną blokadę przed „trudnymi” klientami. Diagnozując już na wstępie przyczynę „trudności” swojego klienta, łatwiej Ci będzie podejść do problemu i go rozwiązać.
Etykietowanie kogoś mianem „trudnego klienta” nijako wytwarza zezwolenie na niezałatwienie sprawy, z którą ów klient przyszedł. Bowiem z góry zakłada się, że jest to osoba, której nie zależy na rozwiązaniu sprawy, ale tylko na zaognianiu sporu i robieniu wokół swojej osoby szumu. Zdiagnozowanie postawy klienta pomoże Ci zmienić to nastawienie. Dlatego pamiętaj, aby za każdym razem nawet do tego samego klienta podchodzić indywidualnie i nie przyklejać mu etykietki.
O tym właśnie będzie pierwszy MasterMind w Tczewie. Zatem nie ma trudnych klientów tylko trudne sytuacje w których sami się stawiamy.
Zapraszamy przedsiębiorców!
Dom Przedsiębiorcy & GET Choice Marzena Grochowska – brainolog, trener, coach