Socialmedia w Domu Przedsiębiorcy
25 stycznia w Domu Przedsiębiorcy została zainicjowana nowa edycja szkoleń na rok 2016 dla przedsiębiorców i nie tylko. Tego dnia odbyło się szkolenie dotyczące wykorzystywania social media w promocji firmy. Zostało ono poprowadzone przez wykładowcę z Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego – oddział w Gdańsku.
W pierwszej części siedmiogodzinnego spotkania omówiono możliwości strategii marketingowych, które daje: Facebook, Goldenline, YouTube, Google+, blogi i inne. Prowadzący przedstawił jak za pośrednictwem tychże portali można wzmacniać pozycję marketingową, pozyskiwać niezbędne informacje rynkowe czy dokonywać segmentacji rynków oraz klientów.
W drugiej części prowadzący skupił się na wykorzystaniu najpopularniejszych serwisów społecznościowych do promocji produktów naszych firm. Najciekawszym punktem tej części był sposób tworzenia budżetu marketingowego, przegląd narzędzi dostępnych w portalach społecznościowych oraz Edge Rank oraz ich wpływ na publikację postu.
W ostatniej części przeanalizowane zostały aktualne trendy w social media oraz najciekawsze raporty zbiorcze serwisów społecznościowych. Finalny element szkolenia przyciągnął największą uwagę zgromadzonych, bowiem na własne oczy przekonali się o efektywnym działaniu mediów społecznościowych.
Na uwagę zasługuję fakt, iż szkolenie przyciągnęło dużą uwagę przedsiębiorców z Tczewa i okolic. W przerwach między kolejnymi częściami szkolenia przedsiębiorcy wymieniali się swoimi uwagami i spostrzeżeniami dotyczącymi marketingu w mediach społecznościowych.
Z uwagi na duże zainteresowanie tematyką reklamy i promocji z wykorzystaniem narzędzi socialmedia, planujemy powtórzenie szkolenia już w marcu.